• Inici
  • Notícies
  • General
  • Palafrugell reimpulsa “Viu el teu barri” amb noves activitats als locals socials

Palafrugell reimpulsa “Viu el teu barri” amb noves activitats als locals socials

• El programa amplia la programació estable als barris amb activitats físiques, tallers i espais de trobada setmanals

L’Ajuntament de Palafrugell reimpulsa el projecte “Viu el teu barri” amb una nova programació estable d’activitats als locals socials dels barris. A partir d’aquest abril s’hi incorporen propostes com ioga i pilates amb cadira, tallers de manualitats i costura, i espais setmanals de trobada per afavorir la convivència i reduir la soledat no desitjada.

El programa reforça la voluntat de tenir barris actius i amb vida. Duplica el pressupost respecte a l’any anterior i amplia l’oferta amb activitats accessibles i regulars, repartides als diferents locals socials perquè esdevinguin punts de trobada habituals.

Entre les activitats estables hi ha sessions de ioga amb cadira als locals de Mas Mascort i la Sauleda, i pilates amb cadira a la Punxa i al carrer Ample. També s’hi programen espais de trobada setmanals per compartir estona i conversar, així com tallers de manualitats i iniciació a la costura. A més, es mantenen grups actius com els de costura i ganxet, espais oberts de jocs de taula i caminades saludables.

La programació inclou també activitats de primavera, com hores del conte, festes a la plaça i jocs tradicionals, repartides entre els diferents barris durant el mes de maig. Els barris participaran igualment en el festival Flors i Violes amb accions comunitàries impulsades pels mateixos grups de veïns.

En paral·lel, es reforcen serveis adreçats a les famílies, com la ludoteca del programa Temps per Cures, amb activitats gratuïtes per a infants de 0 a 12 anys en diferents dies i barris.

El projecte “Viu el teu barri”, integrat dins del programa Treball als Barris, es va posar en marxa el 2025 amb una bona resposta. En els primers mesos es van impulsar 45 activitats amb prop de 2.000 participacions. Els locals socials de Mas Mascort, la Punxa, el carrer Ample i la Sauleda s’han consolidat com a espais de convivència i participació. El projecte també es coordina amb el programa +Vincles per detectar i reduir la soledat no desitjada entre persones grans.

Els locals socials obren de dilluns a dijous en diferents barris, en horari de matí i tarda, i ofereixen un punt de referència estable per a la vida comunitària. El veïnat pot adreçar-se a les persones de referència dels programes per obtenir informació i participar en les activitats.

A més, el projecte incorpora iniciatives com el Passallibres, amb punts d’intercanvi gratuït de llibres als locals socials i a Can Genís. El sistema permet agafar un llibre i deixar-ne un altre, amb l’objectiu de fomentar la lectura i generar relacions entre veïns.

D’altra banda, la tercera setmana de cada mes l’alcaldessa, Laura Millán, visita els barris per conversar amb el veïnat, escoltar propostes i recollir necessitats directament als locals socials.

Programació completa “Viu el teu barri”

Programació d’activitats als barris

Ioga amb cadira

  • Dilluns, de 10 a 11 h, al local social de Mas Mascort
  • Dijous, de 10 a 11 h, al local social de la Sauleda

Pilates amb cadira

  • Dimarts, de 17 a 18 h, al local social de la Punxa
  • Dimecres, de 17 a 18 h, al local social del carrer Ample

Espais de trobada setmanals “Ens trobem per fer el cafè?”

  • Dilluns, de 9 a 10 h, a Mas Mascort
  • Dimarts, de 9 a 10 h, a la Punxa
  • Dimecres, de 16 a 17 h, al carrer Ample
  • Dijous, de 16 a 17 h, a la Sauleda

Manualitats

  • Dijous, de 17 a 19 h, al local social de la Sauleda

Taller d’iniciació a la costura

  • Dilluns 13, 20 i 27 d’abril, de 16 a 18 h, al local social de Mas Mascort

Grup de costura

  • La Punxa: de dimarts a divendres, de 15.30 a 19 h
  • La Sauleda: dimarts i dijous, de 16 a 19 h

Grup de ganxet

  • Dimecres, de 16 a 19 h, al local social del carrer Ample

Espai obert de jocs de taula

  • Activitat oberta als diferents barris

Caminades saludables

  • Dilluns alterns a la Punxa i a Mas Mascort

El Museu s’apropa (Museu del Suro)

  • Dilluns 11 de maig: Mas Mascort
  • Dimarts 12 de maig: la Punxa
  • Dimecres 20 de maig: carrer Ample
  • Dijous 28 de maig: la Sauleda

D’11 a 12 h

Programació de primavera als barris

  • 7 de maig, 17.30 h, a la Sauleda – Hora del conte “A comptar desitjos”
  • 16 de maig, 12 h, al carrer Ample – Festa a la plaça
  • 23 de maig, 12 h, a Mas Mascort – Jocs tradicionals
  • 26 de maig, 17.30 h, a la Punxa – Hora del conte “Pinotxo”

Serveis per a famílies

Ludoteca (Temps per Cures)

  • Dilluns a la Punxa
  • Dimarts a Mas Mascort
  • Dimecres a Can Genís
  • Divendres a la Sauleda

De 17 a 19 h.
Servei gratuït per a infants de 0 a 12 anys

Informació pràctica

Obertura de locals socials

  • Dilluns: Mas Mascort
  • Dimarts: la Punxa
  • Dimecres: carrer Ample
  • Dijous: la Sauleda

Horari: de 9 a 13 h i de 15 a 19 h

Contacte

  • Cristina (+Vincles) – 685 65 48 29
  • Paula (Fem Barri) – 685 65 49 69

https://palafrugell.cat/la-ciutat/barris 

 

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell premi Administració Oberta 2025
Segell premi Administració Oberta 2024
Segell premi Administració Oberta 2023
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Premi Administració Oberta 2017
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons