El 32è Festival de Jazz Costa Brava porta a Palafrugell una programació amb figures internacionals i propostes per a tots els públics
• El festival se celebrarà del 7 a l’11 d’octubre i tindrà una programació prèvia amb l’Off Festival del 18 de setembre al 4 d’octubre
El 32è Festival de Jazz Costa Brava se celebrarà a Palafrugell del 7 a l’11 d’octubre amb una programació que combinarà jazz, soul, blues, i swing. El programa inclou concerts, activitats familiars, cinema, literatura, art i propostes gratuïtes a diferents espais del municipi.
La programació comptarà amb artistes i formacions com Gisele Jackson & The Shu Shu’s, Ricard Gili i l’Energia Big Band, Lluís Figueras & The Demons, The Last Livin’ Souls i LaDinamo. També hi participaran músics i formacions vinculades a Palafrugell, amb activitats adreçades a diferents públics.
Figures del jazz, el soul i el blues
El programa inclou la cantant nord-americana Gisele Jackson, una veu reconeguda del soul i el blues que ha compartit escenari amb artistes com Ray Charles, James Brown i Donna Summer. Jackson actuarà amb The Shu Shu’s, trio format per Dave Wilkinson, Abel Boquera i Caspar St. Charles, en el concert de cloenda del festival.
L’actuació serà el diumenge 11 d’octubre, a les 20 h, al TeMePé, i les entrades tenen un preu de 20 euros.
El dissabte 10 d’octubre, a les 12 h, la plaça Nova acollirà Energia Big Band + Ricard Gili, en una proposta vinculada a l’Escola de Música de Palafrugell. Ricard Gili és músic, divulgador i fundador de La Locomotora Negra, una de les formacions més representatives del jazz clàssic a Catalunya.
El dissabte 10 d’octubre, a les 20 h, el TeMePé acollirà The Last Livin’ Souls, formació que presentarà el seu darrer treball, I Believe. El grup està encapçalat per Joan Rubau i compta amb músics habituals de l’escena musical de Palafrugell i les comarques gironines. El preu de l’entrada serà de 10 euros.
També hi haurà Lluís Figueras & The Demons, que presentarà el seu darrer àlbum, Unveil the Truth, el divendres 9 d’octubre, a les 20 h, a l’Espai Cultural La Bòbila. El concert s’emmarca en la XIV Biennal Miserachs i serà gratuït.
Música al carrer i noves propostes
La programació també portarà la música als carrers i places del municipi. El dissabte 10 d’octubre, a les 17 h, la plaça Nova acollirà una classe d’iniciació al lindy hop i una sessió de ball social amb música swing, a càrrec de l’Associació Lindy Hop Empordà i Windy Hoppers.
A les 18 h, el pati de Can Genís acollirà la proposta Jazz-Tic & Saez i Acoustic Cafè Duo, amb Anna Sáez, Agustí Casademont, Juli Canal, Austin Benjamin Brentley i Lourdes Valls. L’activitat forma part de l’aposta del festival per donar visibilitat a joves veus i músics del territori.
Diumenge 11 d’octubre, a les 12 h, serà el torn de LaDinamo, que presentarà Music on Cycles, un espectacle itinerant que combina música en directe i bicicletes. La formació oferirà una proposta de funk i groove pensada per interactuar amb el públic.
Activitats familiars, cinema, literatura i art
El festival començarà el dimecres 7 d’octubre, a les 17.30 h, al pati de la Biblioteca, amb Blackmusic, un petit gran viatge, un espectacle musical familiar a càrrec de Pau Morales & Co. L’activitat serà gratuïta.
Dijous 8 d’octubre, a les 18 h, la Biblioteca acollirà la presentació del llibre Miles Davis. Sketches of Catalonia, a càrrec de Pere Pons Macias. L’activitat s’emmarca en el centenari del naixement de Miles Davis 1926-2026.
El mateix dijous, a les 21.30 h, el TeMePé projectarà Born to Be Blue, la pel·lícula de Robert Budreau sobre el trompetista de jazz Chet Baker. La sessió serà gratuïta i comptarà amb la col·laboració del Cine Club Garbí.
La Biblioteca també habilitarà, del 5 al 13 d’octubre, un aparador amb llibres, àlbums, còmics i publicacions sobre el món del jazz. A més, el col·lectiu Sketxers de la Biblioteca farà un recull gràfic de l’actuació de l’Energia Big Band mitjançant la tècnica del dibuix ràpid.
L’Off Festival amplia la programació
Com a prèvia del festival, l’Off Festival se celebrarà els dies 18, 19, 20, 25, 26 i 27 de setembre, i 2, 3 i 4 d’octubre.
La proposta portarà concerts de jazz a diferents establiments d’oci i restauració de Palafrugell, acompanyats de vermuts, tapes, còctels, copes o sopars. L’Off Festival està organitzat per l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell.
Entrades i informació pràctica
Les entrades per als concerts de pagament es poden adquirir en línia a cultura.palafrugell.cat i a la taquilla del TeMePé.
Els joves de Palafrugell d’entre 14 i 23 anys poden adquirir les entrades amb el preu Tabarín de 3 euros, només a taquilla. També s’aplica un 20 per cent de descompte a jubilats, majors de 65 anys, persones en situació d’atur, famílies monoparentals, famílies nombroses i persones amb carnet de la Biblioteca.
La resta d’activitats són gratuïtes. La programació completa i tota la informació del festival es pot consultar a www.cultura.palafrugell.cat.