L'Arxiu Municipal inicia un Pla d'actuació per accelerar la descripció documental i la millora de l'accés als fons
Amb el suport econòmic de la Generalitat de Catalunya
L'Arxiu Municipal de Palafrugell ha rebut el suport econòmic del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, amb una subvenció de 5.065,00 euros (un 40,31 % del cost total del projecte, que ascendeix a 12.564,70 euros). Aquest ajut permet iniciar un Pla d'actuació orientat a accelerar la descripció documental i a millorar l'accés al patrimoni documental conservat a l'arxiu.
El projecte preveu la descripció i digitalització de diversos fons patrimonials, personals i d'empreses, la restauració d'un document singular (capbreu), la instal·lació de materials de conservació adequats i la difusió d'alguns dels documents d'aquests fons en línia.
En total, el pla afecta 20 fons documentals, que sumen més de 18 metres lineals de documentació textual i prop d'un miler de fotografies. Aquests inclouen fons patrimonials (com els de les famílies Medir-Pelegrí, Llach, Miró o Soler-Ristol), fons d'empreses del sector del suro i del comerç local, fons personals, així com documentació d'associacions i de la Junta Municipal del Cens Electoral. Tots ells restaven pendents de descriure.
El projecte es desenvolupa al llarg del 2025 amb la col·laboració de tres professionals externs especialitzats en diferents àmbits documentals, una empresa de digitalització i una professional de la restauració.
Amb aquesta actuació, l'Arxiu Municipal de Palafrugell fa un pas endavant en l'actualització de la descripció dels fons que conserva, pas previ i necessari per a la difusió del patrimoni documental del municipi, tot garantint-ne la preservació i facilitant-ne la consulta pública.