Assessorament als afectats per les clàusules sòl

A l'Oficina Municipal d'Habitatge

El passat 21 de gener de 2017 va entrar en vigor el Reial Decret 1/17 de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl, que estableix un sistema extrajudicial de reclamació per part dels consumidors, de les quantitats que les entitats de crèdit han percebut indegudament per aplicació de les clàusules sòl en els contractes hipotecaris. Aquesta reclamació és voluntària pels consumidors i obligatòria per les entitats bancàries.

L’Àrea de Benestar Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Palafrugell amplia el servei de mediació en matèria d'habitatge, per poder atendre les sol·licituds que pretenguin:

  • Valorar l'existència de clàusules sòl en el contracte hipotecari
  • Informar respecte el procés de reclamació davant l'entitat de crèdit
  • Contrastar la informació de l'entitat de crèdit en el cas de desacord
  • Mediar per trobar la resolució satisfactòria de la reclamació
  • Informar del procés a seguir en el cas que la reclamació no prosperi

El servei és gratuït i s'oferirà als habitants empadronats i titulars d'habitatges del municipi de Palafrugell.

Què cal fer?

Adreçar-se a l'Oficina Municipal d'Habitatge, ubicada al carrer de Jordi Martí Frigola (Centre Comercial Les Palmeres) locals 38 i 39, i entregar la documentació següent:

  • Escriptura de la hipoteca (i les modificacions, si se n'han fet)
  • Últim rebut de la hipoteca pagat
  • DNI de les persones titulars de la hipoteca

Un cop estudiada la documentació es donarà cita a les persones interessades per tal d'orientar-les i informar-les sobre les clàusules sòl.

Oficina Municipal d'Habitatge

Darrera actualització

divendres, 31 març 2017 11:50

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

No heu trobat el que buscàveu?